poniedziałek, 9 lipca 2012

Pierogi z jagodami


Nie ma to jak letni obiad, zjedzony bez pośpiechu w cieniu drzew. Wówczas tak niewiele potrzeba, by zaspokoić nawet najwybredniejsze podniebienia. Dziś na popołudniowy posiłek wybrałam pierogi z jagodami, skropione stopionym masłem. Niezbędnym dodatkiem do tego dania jest oczywiście ubita kremówka. Palce lizać!

Aby przygotować pierogi z jagodami potrzebujemy

- 0,5 kg jagód
- cukier
- cynamon
- 250 ml kremówki (30%)
- około 2,5 szklanki mąki pszennej
- około 0,5 szklanki letniej wody
- 1 jajko
- sól


Jagody dokładnie płuczemy i










zasypujemy 2 łyżkami cukru i cynamonem (wg. uznania).











Mąkę łączymy z jajkiem, szczyptą soli i wolnym strumieniem wlewamy letnią wodę. Wyrabiamy dokładnie ciasto (ja do tego wykorzystuję robot kuchenny). Elastyczną masę wykładamy na stolnicę i cienko rozwałkowujemy. Wycinamy za pomocą foremki (lub kubka) kółka.

Na przygotowane krążki ciasta nakładamy kopiastą łyżkę jagód i dokładnie zlepiamy pierogi. Tak przygotowane pierogi wrzucamy do wrzącej, osolonej wody i gotujemy około 3 minut. Wyjmujemy łyżką cedzakową, polewamy stopionym masłem.

Dekorujemy danie ubitą kremówką z odrobiną cukru i zajadamy.

2 komentarze:

  1. Gdyby jeszcze nie trzeba było tych pierogów lepić. NA zdjęciu wyglądają apetycznie, aż ślinka leci, ale jak pomyślę o tej pracy przy lepieniu, to przestają mnie zachwycać.

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie mimo tej pracy jaką trzeba w nie włożyć zachwycają.
    Pozdrawiam!
    Iza

    OdpowiedzUsuń