środa, 25 kwietnia 2012

Pierogi z mięsem

Chyba nie spotkałam jeszcze osoby, która nie lubi pierogów. Dla tych co przepadają za konkretami pierogi z mięsem, dla wegetarian (i nie tylko) z kapustą, grzybami albo ruskie, a dla łasuchów z jagodami i bitą śmietaną...



Dziś przygotowałam te z mięsem.

Ciasto
około 2,5 szklanki mąki pszennej
około 0,5 szklanki letniej wody
1 jajko
 sól

Do mąki, dodać jajko, sól i wolnym strumieniem wlać wodę. Wyrobić dokładnie ciasto (ja do tego wykorzystuję robot kuchenny). Wyłożyć elastyczną masę na stolnicę i cienko rozwałkować. Wyciąć za pomocą foremki (lub kubka) kółka.













Farsz mięsny
około 400 g ugotowanego mięsa (ja wykorzystuję to, na którym wcześniej gotowałam rosół, czyli 2 obrane skrzydła indyka i kawałek rostbefu)
2 cebule, posiekane w drobną kosteczkę i podsmażone na złoto
około 0,5 szklanki tartej bułki
sól, pieprz

Mięso mielimy, dodajemy 1 usmażoną cebulkę (drugą zostawiamy do polania gotowych pierogów), bułkę tartą, sól pieprz wszystko dokładnie mieszamy. Farsz możemy krótko przesmażyć na patelni.

Na wcześniej przygotowane krążki ciasta nakładamy kuleczki z farszu i zlepiamy pierogi. W tej pracy świetnie przydadzą się do pomocy dziecięce rączki. Przygotowane pierogi wrzucamy do wrzącej, osolonej wody i gotujemy około 3 minut. Wyjmujemy łyżką cedzakową, polewamy uprażoną cebulką.





Smacznego!


1 komentarz:

  1. łał, ale bym zjadła takiego pierożka.... i jeszcze polanego masełkiem z bułką tartą. Te pierożki przypominają mi obiadki mojej Mamusi. Pycha!

    OdpowiedzUsuń