czwartek, 7 lutego 2013

Filety z kurczaka w sosie teriyaki

Jakiś czas temu dałam się namówić mężowi i wybraliśmy się do restauracji japońskiej. Nie rozkochałam się w sushi, jednak przekonałam się, że poza surową rybą Japonia oferuje niezwykle bogatą kuchnię. Od razu kupiłam książkę "Kuchnia japońska" i zaczęłam zgłębiać tajniki tych jakże odległych nam smaków. Japońskie uczta to nie tylko zaspokojenie potrzeb żołądka ale także niezwykła przygoda dla oka. Bardzo podoba mi się sposób podawania posiłków, ich kolorystyka, estetyka...

Na pierwszy ogień poszedł kurczak w sosie teriyaki, który nadaje potrawą nie tylko oryginalny smak, ale również powoduje, że mięso smakowicie połyskuje. Sos teriyaki można dostać gotowy, ale zachęcam do zrobienia go samodzielnie, gdyż jest to niezwykle łatwe. 

Filety z kurczaka w sosie teriyaki

Potrzebne składnki:

4 niewielkie filety z kurczaka
1/4 szklanki sosu sojowego
2 łyżki sake
2 łyżki cukru trzcinowego
olej do smażenia


Filety z kurczaka umyć i pokroić w kosteczkę. Usmażyć na woku na niewielkiej ilości tłuszczu. W miseczce wymieszać sos sojowy z sake i cukrem. Zdjąć z patelni usmażonego kurczaka. Na suchego woka wlać sos, doprowadzić do wrzenia i chwilkę, cały czas mieszając, podgrzewać go, aż zgęstnieje i zacznie błyszczeć. Do sosu wrzucić usmażone kawałki kurczaka i obtoczyć go w nim. Wyłożyć filety na ugotowany ryż, najlepiej jaśminowy. 

Doskonałym dodatkiem będzie gotowana zielona fasolka z odrobiną masła i kilkoma kroplami oleju sezamowego, którą po ugotowaniu posypujemy uprażonym na suchej patelni ziarnem sezamowym.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz