poniedziałek, 25 czerwca 2012

Ogórki małosolne


Jakiś czas temu zobaczyłam w TK Makxx tę cudną kamionkę i zapragnęłam jej... Niestety nie bardzo mogłam sobie wyobrazić do czego mogłaby mi służyć. Aż tu wpadł mi do głowy pomysł, że czas zmierzyć się z kwaszeniem ogórków. No i jak najszybciej udałam się do sklepu, by nabyć kamionkę. Na miejscu okazało się, że została ostatnia sztuka, także nie zastanawiałam się ani chwili dłużej i kupiłam upragniony przedmiot. Wracając ze sklepu, wstąpiłam na targ po zielone ogórki gruntowe, korzeń chrzanu, koper i czosnek. A wieczorem, razem z córeczką, zabrałyśmy się za kwaszenie. Na efekty musimy chwilkę poczekać.


Aby przygotować ogórki małosolne potrzebujemy:

3/4 kg ogórków
koperek
kawałek korzenia chrzanu
4 ząbki czosnku
woda przegotowana (zimna)
2 łyżki soli




Pani na targu doradziła mi, żeby przed kwaszeniem ogórków, zalać je zimną wodą i zostawić na godzinę. Tak też uczyniłyśmy, a potem dokładnie szczoteczką wyszorowałyśmy ogórki i włożyłyśmy je do kamionki przekładając gałązkami koperku i obranymi ząbkami czosnku oraz kawałkami chrzanu. Całość zalałyśmy wodą wymieszaną z solą, tak aby ogórki były całkowicie nią przykryte. Naczynie szczelnie przykryłyśmy i czekamy.


1 komentarz:

  1. Chwila nieuwagi i straciłabym takie smakowite ogóraski! A tak lubię i to małosolne! Ummmmm. Mniam maniam

    OdpowiedzUsuń